tiistai 16. heinäkuuta 2013

Vaatteita syksyyn lapsosille

Kesän alemyynneistä tuli ostettua monenlaista. Tuli jopa päivitettyä omaa ja varsinkin Miekkosen vaatekaappia, lasten vaatteista nyt puhumattakaan. Esikoinen hujahti koon 92 parissa kuukaudessa ja oli oikeasti pakko ostella ihan kaikenlaista perusvaatetta koossa 98. Arvatkaa vaan, olinko tota koko 92 ostellut paljon. No kyllä... nyt sitten lähes iskemättömät vaatteet odottavat Lyytin kasvamista. Mulla on tapana keräillä vaatteita varastoon, jotta sitten on vaatetta, kun vanhat jää pieneksi. Nyt en ollut ehtinyt ostaa, kun tarkotus oli "täydennellä varastoja" näistä alemyynneistä. Täydentelin todellakin - suoraan vaatekaappiin tosin. Olisi pitänyt myös ostella varastoon sitten sitä kokoa 104, mutta ei oikein kaikkeen kotiäidin "palkalla" kykene :)

Viimeisimmät ostokset liittyivät Eepun ja Lyytin syksyvaatetukseen. Lyyti mennee pitkälti Eepun vanhoilla syksyreleillä, toivon vaan, ettei hän huku noihin vaatteisiin. Eepu oli kuitenkin aika paljon pidempi... Onneksi Lyyti nyt ei pahemmin juokse vielä syksyllä, niin pieni väljyys ei liikaa haittaa.

Olin netistä katsellut Jesper&Juniorin alemyyntejä, mutta siellä oli pahasti kokoja loppu, yms. Eräänä iltana keksin sitten lähteä tuohon meidän lähikauppakeskukseen ko. liikkeeseen. En viitsi hirveästi kaupoissa kierrellä molempien lasten kanssa, joten Miekkonen oli Eepun kanssa ja otin vain Lyytin matkaan.

Aiemmin olin Eepulta kysynyt millaisen sadevaatesetin hän haluaa. Ajatuksena mulla oli (ja niinä vaihtoehtoina) Ticket to Heavenin vaalea roosa ja roosa tähti Rubber rain -setti tai Didrikssonin Slaskeman Printed raidallinen fuksian värinen sadeasu. Nämä siis oli alessa Lekmerin sivulla, joilta näytin ne Eepulle. Noooh, siinä sitten kävi jotain, että hän sattui näkemään turkooseja sadeasuja ja bongasi niistä jonkun ihan pirun kalliin version. No en sitten laittanut tilausta samantien. ONNEKSI.

Jesper&Juniorista bongasin tosi kivan turkoosin sadetakin -70% alesta. Harmikseni ei ollut housuja enää jäljellä, mutta sitten toiset housut löytyi -50% alessa ollen. Molemmat on Jonathan-merkkiä. Tässä kuva sadetakista.




Sitten bongasin ihanan raikkaan ja meillä harvoin värinä nähdyn - keltaisen välikausi takin ja siihen harmaat housut. Molemmat -50% alessa.



Molemmat neidit saivat myös uudet fleeceasut. Eepulle olin ostanut aiemmin 98 kokoa olevan fleecepuvun, mutta pahoin pelkään, että se on syksyllä pieni. Olisi nimittäin mennyt jo keväällä. Eepulle turkoosi takki ja harmaat housut. Lyytille vaaleanpunainen kokopuku.






Lisäksi vielä Eepulle hattu (ja hanskat)



Aiemmin olin Name It:ltä ostanut Eepulle vk-puvun. Tommosen liilan softshellin. Mä oikeesti oon ennen vihannut liilaa värinä (mulle ei sovi ollenkaan), mutta nyt on tullut Eepulle osteltua, kun hänelle blondina sattuu paremmin kuin hyvin. Violetti eli tumma liila on sitten asia toinen. Siitä oon aina tykännyt (näin välihuomautuksena, kun tuo väri "liila" on monesti monitulkintainen) ja ostelen sitä kyllä itsellenikin.


Ei kommentteja: