maanantai 8. heinäkuuta 2013

Häitä ja autoilua

Viikonloppu sujui auton ratissa istuen ja häitä juhlien. Häät olivat Kuopiossa ja täältä Hyvinkäältä sinne oli ihan reipas ajomatka. Mulla on ollut onnea, kun nuo lapset ainakin vielä jaksavat hyvin istua autossa. Lähdin ajelemaan aina pitkien päikkäreiden alkajaisiksi ja pääsin hyvän matkan etenemään niin, että takapenkillä molemmat kyytiläiset tuhisivat.

Lauantaina pääsin itsekseni viettämään ystäviemme häitä, kun Miekkosella on vuoden kiireisin aika töissä tällä hetkellä. Oli oikein rentouttavaa päästä itsekseen aikuiseen seuraan ilman, että piti katsoa jonkun perään. Sai jopa istua ja keskustella semmosista teemoista, jotka ei välttämättä täysin liipannut vaippa-arkea. Mä sain rauhassa laittautua, kun lapset olivat isovanhempien kanssa leikkipuistossa.

Mun hiukset suostuivat yllättäen helposti yhteistyöhön, eikä mulle tullut ollenkaan sellaista viime hetken tuskastumista. Isäni vaimolta sain testiin Sexy Hairin uuden "Weather proof" -nimisen aineen, joka laitetaan kampaukseen lakan jälkeen aivan viimeiseksi. Sen pitäisi pitää kihara kampaus kiharana ja suora suorana. Minulla oli nuttura, jonka olin koonnut kiharoista ja korvien eteen jätin molemmille puolille kiharat roikkumaan vapaasti. Ilma näytti sateiselta ja kostealta, joten pääsin todella testaamaan tuon tuotteen. Yllätyin todella, kun tuote oikeasti toimi! Mulla pysyi kampaus paremmin kuin hyvin ja jopa nuo korvan edessä olleet (yleensä samantien suoristuvat) kiharat olivat vielä yöllä kotiin tullessani paikoillaan. Voin lämpimästi suositella :)


Häissä oli hauskaa! Olin sanonut isälleni, että palailen 21-22 tienoilla. Huomasin katsoa kelloa häissä vasta klo 23... Ajantaju katosi ;) Lopulta olin isäni luona siinä yhden tietämin. Oli tosi mukavaa tanssia kavereiden kanssa ja ruoka oli superherkullista. Mä voisin mielelläni ottaa ruokana olleen kanasalaatin reseptin. Siinä oli jopa ennen inhoamaani maustekurkkua pieninä paloina ja minusta se sopi siihen. Rasti seinään.. melkeinhän tässä alkaa kohta olemaan kaikkiruokainen :D

Ai niin! Lapset nukkuivat molempina aamuina hyvin. Varsinkin esikoinen on yleensä seiskalta pystyssä, niin nyt meni 8-8:30!! Liekkö syynä se, että hän nukkui poikkeuksellisesti mun vieressä. Tänään tosin sitten kotona nukkui myös 08:15 saakka ja aivan omassa huoneessaan, mikä oli tietysti hienoa. Kovin paljon pidempään ei tosin tarvitsisi nukkua, kun muuten ei oikein ehdi taas tekemään aamupäivällä mitään ennen päikkäreitä.

Ei kommentteja: