perjantai 5. syyskuuta 2014

Matkailua Espooseen

Starttasimme auton liian myöhään keskiviikkoiltana kohti Espoota. Miekkosella oli siellä seuraavana päivänä koulutus, joten muu porukka lähdettiin mukaan ajatuksena nähdä muutakin kuin kotinurkkia. Meidän lähtö venähti, kun piti valmistella kotona alkava remontti ennen starttia. Piti lähteä neljältä, lopulta lähdimme puoli seiskan aikaan... eli siis puoli tuntia ennen iltapuuroa ym. iltatoimia... 

Matka meni onneksi ihan jees, pysähdyttiin terveelliselle ja täysipainoiselle iltapalalle huoltsikalle. Ei kyllä Scanburgerin eväät vakuuttaneet. Älyttömän kalliit ja mitättömän makuiset. Tuo oli kyllä oikeastaan vasta iltaruoka, mutta iltapala-aikaan... Vähän ennen ysiä jatkettiin siitä matkaa ja sitten kympin tietämillä tsekattiin itsemme hotelliin. Eepu ja Liu nukkuivat molemmat iltapalan jälkeen, parkkeerattua Liu heräsi, mutta Eepu nostettiin rattaisiin ja kaikkien yllätykseksi saatiin myös sänkyyn nukkuvana. Yleensä hän herää todella helposti pieneenkin siirtelyyn, usein heräämiseen riittää pelkkä autonpysäytys. Liu laitettiin myös samoin tein unille, joskin hänellä meni tovi ennen kuin sai unen päästä kiinni.


Aamupalalle suuntasimme tyttöporukalla, sillä Miekkonen oli ehtinyt jo aamiksen haukata meidän pukeutuessa. Ehkä osansa oli myös sillä, että hänellä oli aikataulu sille päivälle. Alkuun mietin, että mitenköhän sujuu, kun mun pitäisi hakea kaikille ruokaa ja Liulla on tapana nousta syöttiksessä seisomaan, jos tulee tylsää. Mä olin todella positiivisesti yllättynyt. Saatiin onneksi pöytä ihan ruokien vierestä, joten en joutunut kauas pöydästä ruuanhakureissulla. Tytöt söi reippaasti ja itsekin ehdin nauttimaan runsaista tarjoiluista. Paikalta löytyis myös leikkipaikka, jonne tytöt menivät kun olivat valmiita vähän ennen minua. 


Aamupalan jälkeen suuntasimme lapsien lempparipaikkaan - Hoploppiin. Päästiin matkailemaan sinne bussilla, joka oli varsinkin Eepulle kiva kokemus. Liu tykkäsi myös isosta autosta. Leikkimässä oltiin reilu tunti ja sitten taas ravitsevaa lounasta Hesburgerin tyyliin. Mua ärsytti, kun tuolla ei ollut muuta ruokapaikkaa kuin tuo Hese. Itse päädyin wrap-ateriaan (ajatuksena, että Liu voi ottaa niitä raneja myös, jos purkkiruoka ei kelpaakaan) ja Eepulle nugettiateria maidolla. Koska Eepu ei välitä majoneeseista, saatoin itselleni ottaa nugettien paprikamajon ja ehkä vahingossa söin myös ne mun ranut. No sai Liu muutaman :D Se siitä terveellisemmästä ateriasta :D


Tuolta lähtiessä olin kovasti menossa Isoon Omenaan, vaikka mielessäni olin koko ajan menossa Selloon. Oliko siis ihme, että etsiessäni oikeaa bussireittiä reittihausta, olin repiä pelivehkeeni, kun reitti vei jonnekin Länsiväylän viereen, vaikka oikea paikka olisi ollut Kehä I varrella xD Laitoin sitten hakuun Leppävaaran ja päästiin oikeaan paikkaan. Tuo kauppakeskuskämmini selvisi vasta, kun bussissa eräälle toiselle äidille ihmettelin reittioppaan outoutta (jep, mä juttelin jollekin vieraalle siellä bussissa). Tulipa naurettua itselle :D 

Saatiin Eepulle ostettua uusia housuja, kun vanhat olivat jääneet pieniksi. Mulle meinasi kriisiä pukata, kun mun kolme veelle piti ostella jo 110 koon vaatetta!!  Välikausirukkaset löytyi myös molemmille likoille ja olivat jopa puoleen hintaan!! 


Piti sitä käydä tietysti vielä herkuttelemassa kahvilassa :)

Ei kommentteja: