maanantai 15. syyskuuta 2014

Einesten esiinmarssi

Mä olen ollut henkeen ja vereen semmonen itse alusta asti ruokaa laittava. Eineksiä superharvoin ja tällöinkin pääasiassa vain maksalaatikkoa tai verilettuja, joita itse en ole opetellut valmistamaan. Nyt kuitenkin meillä oli tuossa viikon mittainen tilanne, että keittiö ei ollut käytössä. Jääkaappi ja mikro. Niillä oli pärjättävä. Trangiaa en sentään hakenut varastosta, vaikka sillä olisi saanut loihdittua vaikka jauhelihakeittoa ;)



Joudun sanomaan, että olin alkuun todella hukassa. Mentiin einesruokaosastolle ja siinä sitten ihmettelin hetken jos toisenkin. Onneksi muistin erään ystäväni suosituksen Kokkikartanon ruuista. Tämä ei ole missään mielessä maksettu postaus eli ihan omasta halusta mainitsen nimiä... Tosin olisi mun puolesta voinut olla. Ei tullut kauhean halvaksi tuo einesviikko verrattuna itsetehdyn ruuan viikkoihin;) (vaikka löytyikin aleprosenttitavaraa silloin tällöin :P )


Tuli testattua varmaan lähes kaikkia niistä laatikkomuotoisista ruuista sekä kinkkupastaa. Olin oikeasti tosi positiivisesti yllättynyt. Ne maistuivat hyviltä, eikä teollisilta. Mun mielikuvat einesruuista on pitkälti opiskelija-ajalta, kun välillä tuli napattua joku roiskeläppäpitsa tai hampurilainen. Ne ei mitenkään erityisesti säväyttäneet - ainakaan positiivisesti. Mutta siis! Voin oikein lämpimästi suositella noita Kokkikartanon ruokia helpottamaan kiireistä arkea. Niissä ei ollut mitenkään hirveän vaikealukuinen sisältöluettelo, joten ihan kauheita lisäainepommeja nuo tuskin on. Ja koska mun aiemmat eineskokemukset on muiden valmistajien ruuista, mulla oli niitä kohtaan kamalat ennakkoluulot ja en ostanut koko viikkona muuta kuin tuota em. merkkiä.


Meillä on yleensä käytössä tiskikone, joten oli aikamoinen juttu taas "päästä" tiskaamaan käsin. Melkein sen minkä einesten käytössä säästää ruuanlaittoajassa, saa käyttää ruokailun jälkeen tiskipuuhissa.


1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Mä oon kans ihan hukassa eineshyllyjen luona. Joskus kun ei ehdi aamulla laittaa eväitä töihin ja täytyy keksiä kaupasta syömiset nopsaan, ei tosiaankaan tiedä mitä sieltä nappaisi mukaansa.