sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Enteiliskö synnytystä?

Tänään on raskausviikko 38+5 eli mun veikkaama synnytyspäivä (toinen veikkaus keskiviikkona 39+1). En mä näköjään tänään synnytä, vaikka jonkin verran supisteleekin. Väli on tällä hetkellä jossain 10 minuutin ja vartin välissä. Välillä napakampia ja välillä kevyempiä. Näitä on nyt muutamana päivänä/iltana ollut ja joka päivä on tulleet voimakkaammaksi. Toivoa sopii, että mun kroppa tekis tällä kertaa työnsä itsenäisesti ja voisi unohtaa oksitosiinitipat sairaalalla.

Huomenna on täysikuu ja joidenkin vanhojen uskomusten mukaan silloin moni synnyttää ja osastoilla on ruuhkaa. Saas nähdä saako sitä itse kuulua tuohon porukkaan. Vai toteutuisko mun veikkaus keskiviikosta? On nämä jänniä aikoja. Aiemmissa raskauksissa ei tämmösiä ennakkosupisteluita ollut juurikaan. Molemmissa piti käydä sairaalalla, jossa tekivät vähän kovakouraisemman tutkimuksen (viikoilla 39+5 (Eepu) ja 41+1 (Liu)) ja siitä sitten alkoi tapahtua.

Nyt mä kyllä menen nukkumaan. Eilen en malttanut mennä ajoissa ja jos tässä lähipäivinä pitäisi synnyttää, niin oishan se kiva olla suht virkeänä, ainakin alussa ;)

Ei kommentteja: