sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Tänään deadline koulutyössä ja tuliko valmista...

Tänään on se deadline siinä mun moneen kertaan täälläkin mainitussa koulutehtävässä. Sainko sen valmiiksi? NO SAIN! Hitsi vie! Oon ylpee et sain sen puristettua kasaan ja oon ihan tyytyväinen siihen.

Melkein tosin eilen meinasi epätoivo iskeä, kun luin päivällä jotenkin huonosti noita harjoitustyöohjeita ja muokkasin jo luulemani valmiin työn sellaiseksi kuin ymmärsin lukemani. Sitten illalla saatuani muokkaukset valmiiksi luin ohjetta uudelleen ja tajusin, että kyllä se alkuperäinen olikin oikein. Alun perin olin siis käsitellyt tutkimustani omassa luvussaan ilman teoriakytköksiä ja tehnyt nämä kytkökset vasta johtopäätös-osassa. Muokkasin koko tutkimusosan niin, että sinne tuli viittauksia teoriaan. Koska kyseessä ei ole mikään gradu vaan harjoitustyö, jonka empiirinen osuus sai periaatteessa olla melko vapaa, jätin ne viittaukset teoriaan. Onneksi mulla oli Google drivessä vielä se alkuperäinen versio (olin tehnyt nuo muokkaukset wordiin) ja pystyin sieltä helposti palauttamaan johtopäätös-lukuun ne alkuperäiset tekstit. Kaiken säätämisen jälkeen palautettu työni on semmonen hybridi oikeeta ja väärää, mutta olin niin tyytyväinen siihen teorialla "roskattuun" tutkimuksen käsittelyyn, että olisi oikeastaan harmittanut jättää se alkuperäiseen muotoon. Nyt sitten vain jännäilemään, että mikä tulee kurssiarvosanaksi. Se perustuu vain ja ainoastaan tuohon työhön.

Ja jotenkin huippufiilis, kun ei edes tarvinnut ihan viime minuuteille jättää palautusta :) Huippufiilistä lisää vielä se, että mennyt viikko oli perhe-elämällisesti haastava, kun Miekkosella oli aika paljon sellasia tekemisiä, että häntä tarvittiin muualla. Ei siis ollut kovin helppoa järjestellä sitä aikaa tehdä tätä työtä. Mut mä onnistuin. Hyvä mä! (Itseään pitää muistaa myös kehua, kun aihetta on. Nyt on.)

Jottei menis liikaa itsekehuksi, niin tuli se huonoäiti-fiiliskin tuossa viikon aikana koettua ainakin kerran tai kaksi. Tänään olikin sitten iloinen esikoinen, kun kerroin palauttaneeni sen koulutyön. Hän tosin totesi siihen "Kivaa äiti ettet enää mene kouluun vaan oot vaan meidän kanssa täällä kotona. Ihanaa!". Niin. Ehkä sinne kouluun kuitenkin pitää vielä mennä. Tämä kun ei valitettavasti ollut vielä se gradu.


Ei kommentteja: