tiistai 7. lokakuuta 2014

Neuvolameininkiä

Tänään oli neuvola. Raskausviikkoja 26+0.

Kaikki oli oikein hyvin. Painoa kertynyt sellanen 500g viikossa ja turvotustakaan ei ihan hurjan pahana ole.

Mä olin oikeassa mun hemoglobiinista. Laskenut se oli, ollen nyt enää 122. Tuo on joillekin normaali, mutta mulle alhainen, sillä lähtötaso oli 140-150. Täytyy siis jatkaa raudan popsimista.

Vauvan sydänääniä ja äidin mahan sf-mittaa mitattaessa makoillaan semmosella tutkimuspöydällä. Mulla on yleensä Liu mukana noilla käynneillä ja häntä tuo pöydällä makoilu ilmeisesti jollain tapaa häiritsee. Aiemmin on alkanut itkemään, joten nyt nostettiin hänet suoraan siihen mun mahan viereen ihmettelemään. Hän oli aika herttainen, kun sitä geeliä halusi heti käydä mun mahalta pyyhkimään pois. Hän siis repi mun alla olevaa suojapaperia ja niillä pikkupikkupaperipaloilla pyyhki mahaa. Aika liikkis <3 Kovin tarkasti hän myös seurasi mitä neuvolatäti teki :)

Olikin aika mielenkiintoinen tuo sf-mitta... 4 viikkoa sitten se oli 18cm ja nyt 25,5cm!! Keskikäyrältä reilusti yläkäyrälle. Sain "komennon" mennä 3 viikon päästä uudestaan, jotta tiedetään onko iso mukelo vai onko syynä esim. eri mittaajat (edellisellä kerralla mun neukkutäti oli kipeenä eikä siksi mitannut). Mielenkiinnolla odotan, että mihin lapsen koko tuon sf-mitan perusteella asettuisi. Saas nähdä pääseekö 50cm vaatteita käyttämään ollenkaan vai päästäänkö samantien kokoon 56/62, kuten esikoisen kohdalla :)

Sain myös syyn sille miksi vyötäröni on kadonnut. Beibi on mahassa poikittain. Sydämensyke hänellä oli tällä kertaa siellä 140 kieppeissä.

Käveltiin Liun kanssa neuvolalle Eepun kerholta. Kävelyvauhti oli semmonen normaali reipas ja mun vatsassa alkoi moinen reippailu tuntumaan. Terkkari totesi sen olevan normaalia jo näillä viikoilla. Sanoi, että liikkua saa, mutta vauhtia pienemmäksi. Helpommin sanottu kuin tehty (vauhti siis oli mun peruskävelyvauhti).

Tällaista tällä neuvolakäynnillä. Ensi viikolla sokerirasitus!!

Ei kommentteja: