keskiviikko 15. tammikuuta 2014

Väsynyttä meininkiä

Vähän väsynyttä meininkiä pukkaa. Mä olen pitänyt Lyytille unikoulua nyt tän viikkoa.
La-su yönä Miekkonen nukutti Lyytin ekan heräämisen jälkeen - meni 1,5h.. jee jee. Sitte mä torpedoin koko homman ja annoin yöllä maitoa. Isompi jeejee. Seuraavaan yöhön asennoidun "peliperiaatteella" eli jokainen nukahtaminen oikeuttaa uuteen tasoon. Joo, tiedän. Hulluilla halvat huvit, idiooteilla ilmaset.

No su-ma yönä L heräsi kolme vai neljä kertaa, sain nukutettua ilman maitoa. Meni 30-60min aina yhdellä kerralla.

Sitten ma-ti yönä tais olla pari herätystä ja vartissa olin jo omassa sängyssä takasin.

Viime yönä L heräsi KERRAN ja olin 10 min jälkeen takasin. Tosin jouduin menemään vielä takaisin, kun Eepu lähti vessaan ja komeesti karjasi pyyhkimään - herättäen pikkusiskon. Lyyti kyllä nukkui, mutta sitten Eepulla oli levotonta. Heräsi kahden tunnin aikana kolme vai neljä kertaa ja joka kerta tuli herättää minut. Oh joy! Ja onko uutinen, että mä menin vasta yhdeltä nukkumaan, kun vartuin koko ajan koska se L herää (yleensä herää 23-24 välillä). Mä olen pitänyt aamuviittä semmosena rajana, että sen jälkeen annan sitten sen aamumaidon. Tänään L heräsi vasta 6:20!! Annoin maidon ja nukuttiin kasiin. En tiedä oltaisko pidempäänkin nukuttu, mutta Eepu oli sitä mieltä et kasi on hyvä aika herätä :)

No peliperiaate vissiin toimi, koska en ole menettänyt kertaakaan hermojani. Mietin nimittäin etukäteen, että kuinkakohan nopeesti mä luovutan, kun maidonhajusena yritän tota mukulaa nukuttaa.

Miekkonen lähti työmatkalle ja lupaili, että viikonloppuna hän voisi herätä yöllä. Saa nähdä pääseekö "valmiiseen pöytään" ja ei joudu heräämään juuri lainkaan.

Yösyömisen loppumisen jälkeen olen huomannut, että Lyytin ruokamäärät päiväsaikaan on kasvaneet!

Ei kommentteja: