keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Viime viikon tunnelmia

Viime viikko ja viikonloppu oli aikamoista hulinaa, mutta mitä positiivisinta sellaista. Keskiviikosta perjantaihin olin lasten kanssa mun äitini luona Lahden seudulla. Vietettiin vähän ennakkoon äitienpäivää, kun varsinaisena päivänä oli suunnitelmia kotopuolessa. Äippä teki torstaina mun ehdotonta lemppariruokaa eli maksakastiketta ja perunamuussia. Minä sitten tein kakun kahvia varten ja tytöt olivat piirrelleet mummulle tiskirättiin kuvia. Ei tullut otettua kummistakaan kuvia, mutta kakun tein tällä kertaa pyöreän, mutta kääretorttutyylillä eli leikkauspinnassa täytteet olivatkin pystysuorassa. Tiskirätit olivat tietysti lapsien rakkaudella tekemiä ja ajatuksena oli antaa lahjaksi jotain, jota voisi oikeasti käyttää (ja lopulta heittää pois, ettei suotta kerry tavaraa nurkkiin). 

Sunnuntaina minut herätettiin lahjojen kera ja pääsin aamupalapöytään :) Sitten Miekkonen käväsi tyttöjen kanssa pihalla ja pian pitikin lähteä lounaalle erääseen paikalliseen lounaspaikkaan. Mä oikeasti yllätyin kuinka maukasta se lounas oli!! Olin kuvitellut, että "liukuhihnameiningillä" ei välttämättä kummoista saa, mutta saipa kuitenkin! Varsinkin smetanahärkä ja valkosipuliperunat oli ihan superia. Ehkä myös siksi, että meillä ei usein valkosipuliperunoita ole. Miekkonen ei liiemmin välitä valkosipulista noin päämakuna.



Eepu oli tehnyt tuon ihanan oikeanpuoleisen kortin kerhossa ja samoin tuon sydämen. Prinsessakortti oli koko perheen antaman lahjan mukana, joka oli...

TÖHÖTIN!! Sillä saa jopa pikaherkkuna paahdettua vaahtokarkkeja ihan sisätiloissa ;)


Iltapäivä sujui maatalomeiningissä - seurassani oli mm. Timo, Asterix ja Matilda. Toisin sanoen tyhjensin perunakellaria ja kävin perunoita läpi lajitellen suurehkot (vielä käyttöön sopivat) perunat yhteen ja piehenköt (siemenperunat) toiseen pussiin. Tietysti joka laji erikseen. Nyt ne siemenperunat tuossa talonkupeessa odottelevat ituja, että päästään sitten kylvöhommiin jonkun ajan päästä. Tänäkään vuonna ei saada omia pottuja jussiksi. Ehkä mä ensi vuonna muistan ajoissa ton perunateatterin...

Hanskat tiskissä, mutta vain koska piti saada valokuva...


Silloin 5.5. tiistaina kävin tekemässä sen mun viimeisen venäjän tentin ja hitsi vie se meni läpi, vaikka tentin jälkeen en todellakaan moista uskonut!! Läpimeno riitti, sillä papereihin jää vain hyväksytty/hylätty. Nyt sitten enää gradu! Mistäköhän aiheesta sen sitten naputtelisi... pitänee ottaa maikkoihin yhteyttä :)

Kehittelin jälkkäriä äitienpäivän iltaruualle. Marenkia, jonka päällä on karamellisoitua raparperiä sekä jädeä ja kermaa :)

P.S. Mulla oli suurena ajatuksena ostaa jokaiselle lapselle hänen syntymävuotensa muumimuki. Eepun kohdalla se tuli hankittua, mutta Liun kohdalla jostain syystä havahduin vasta, kun 2014 muki oli tullut myyntiin. Suututti sikana, etten moista ollut muistanut hankkia. Aina tasaisin väliajoin asia nousee mieleen - yleensä uuden mukin tullessa markkinoille. Nyt sitten osallistuin sellaiseen random-arvontaan, jossa ei ollut tietoa palkinnosta... Mä satuin voittamaan ja palkinto oli SE!! 2013 vuoden muumimukin :)


Ei kommentteja: