lauantai 13. kesäkuuta 2015

Raakasuklaata ja mukavia hetkiä

 On tullut puuhailtua kaikenlaista. Jotain kivaa on tosin jäänyt tekemättäkin. Ei onneksi sen kummempaa kuin kuusenkerkkäsiirappia ;) Niin ja syreenisiirappia olin myös ajatellut tekeväni, mutta mun matkustelu haittaa kokeellista keittiötä (noita aineksia kun on saatavilla vain hetken)... Tuli tällä viikolla käytyä ystävän kanssa Tukholmassa. Tee oli mukana ja meinasinkin kirjailla ihan oman postauksen aiheesta "vauvan kanssa laivalla ja päivä Tukholmassa". 

Olen pikku hiljaa syttynyt raakasuklaalle ja raakakakuille. Tai lähinnä ajatukseen, että jostain herkullisesta saisi paljon kaikkia hyviä ravintoaineita ja kahvin kanssa nautittu suklaapala voisi oikeasti olla jollain tapaa terveellinen. Ostin sitten aineksia kaupasta ja ryhdyin tuumasta toimeen.


Syntyi kookossuklaapaloja sekä "kuppikakkuja", joissa on pohjalla cashewpähkinää ja päällä mantelisuklaata. Molemmat oli oikein maistuvia ja varsinkin nuo "kuppikakut" yllättivät positiivisesti. Olin erittäin yllättynyt ehkäpä siksi, että kyseessä oli mun oma hetken mielijohteesta syntynyt resepti. Olin siis tätä ennen tehnyt vain noita ylläolevia kookospaloja.

Raakakakkuja kupissa :)
Jottei kukaan luule, että meno olisi liian terveellistä, on tullut kokkailtua muutakin. Meillä oli tänään mukava päivä, kun aamupäivällä kävi yhdet kaverit ja iltapäivällä toiset kaverit. Iltapäiväisten kavereiden kanssa nautittiin mutakakkua, joka onnistui yllättävän hyvin. Luulin uunista ottaessa, että meni kuivaksi, kun puutikkuun ei jäänyt mitään. Olin väärässä. Koostumus oli juuri oikeanlainen. Olin joutunut säätämään hieman reseptissä, koska mulla olikin 50g liian vähän suklaata. Tein suklaata noista aiemmin mainituista raakasuklaa-aineksista ja ainakin tässä kakussa se meni ihan suklaasta siinä missä tuo kaupan sulatettu levykin :)

Mutakakkua kauniilla syreeninkukilla, jotka tuoksullaan saivat mun pään kipeäksi...

Tein mulle ja Miekkoselle eilen tällaset "club sandwich"it... omnomnom!!

Muuten ollaan oltu lasten kanssa rennosti kotona. Mä en tykkää, jos kotipäiviä ei tule tarpeeksi. Ne on kaikkine kotitöineen jollain tapaa rentouttavia, kun voi vaan olla. Ja kaikkein paras on, jos sää suosii, silloin lapsiakaan ei tarvitse pukea ulkoiluun vaan he voivat mennä suht vapaasti. Muistavat vaan kengät eikä niiden unohtaminenkaan ole kovin vakavaa, jos lämpötila on reilu 20 astetta :)

Hiekkakakun koristelua a'la Eepu

Mökkiterassilla sielu lepää!! Vielä kun vesi lämpenisi niin voisi viettää päiviä polskien!!


Mä en koskaan sano ei letuille. Törkeen hyviä. Varsinkin muurikkaletut!!

Ei kommentteja: